Czwartek, Styczeń 16, 2020, 13:06

Jeśli jesteś przedsiębiorcą to sam wiesz jak konkurencyjny jest świat biznesu. Aby być na bieżąco, trzeba trzymać rękę na pulsie w nowoczesnych technologiach i innowacjach. Mając to na uwadze redakcja Clever People przygotowała zastawienie pięciu najważniejszych trendów, które będą napędzać rozwój biznesu w nadchodzącym roku.

 

Uchwycenie czym kieruje się młodzież

Starsi czytelnicy mogą pamiętać jeszcze czasy zanim internet był powszechnie używany i wiedzą, że da się bez niego żyć. Natomiast dla młodszych pokoleń jest to niezbędna część wszystkiego co robią. Wraz z upływem, czasu i popularyzacji internetu powstało mnóstwo młodzieżowych rynków konsumenckich i aby utrzymać i rozwijać biznes firmy muszą dołożyć wszelkich starań, aby nawiązać z nimi relacje, przenosząc marketing na platformę cyfrową.

Weźmy TikTok, mobilną platformę wideo, która gwałtownie się rozwinęła w ciągu ostatnich kilku lat. Z 500 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie zajmuje dziewiąte miejsce w tej kategorii wśród serwisów społecznościowych, wyprzedzając LinkedIn, Twitter, Pinterest i Snapchat.

YouTube sprawił, że marketing cyfrowy stał się bardziej dostępny właśnie dla młodych odbiorców. Według ostatniej ankiety przeprowadzonej przez VidMob „59 procent respondentów generacji „Z” stwierdziło, że używa aplikacji YouTube znacznie częściej niż rok wcześniej”, co pokazuje, że rynek ten dopiero się zaczyna.

 

Zieloni także są w internecie

Coraz więcej osób wybiera ekologiczny styl życia. Beyond Meat producent białek roślinnych, trzykrotnie zwiększył wartość akcji od czasu debiutu giełdowego. Trzeba jednak pamiętać, że dla konsumentów ekologiczny styl życia nie kończy się na dietach wegetariańskich i produktach higieny organicznej. Wciąż powstają nowe produkty, które trzeba promować i pokazywać oraz nadawać im wiarygodność – a szeroko zakrojone kampanie najlepiej robić w sieci.

W dzisiejszych czasach nie wystarczy już być zielonym. Trzeba też pomóc klientowi zrozumieć, co oznacza dokonywanie ekologicznych wyborów dla niego i dla otoczenia.

 

Uczenie maszyn i zaawansowana sztuczna inteligencja (AI)

Przemysł sztucznej inteligencji nadal się rozwija i będzie miał znaczący wpływ na światową gospodarkę w nadchodzących latach. Nawet najmniejsze zastosowania AI i algorytmów mogą poprawić wrażenia użytkownika w prawie wszystkich branżach.

Spotify wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby uczynić słuchanie bardziej osobistym, tworząc niestandardowe selekcje muzyki dla każdego użytkownika.

AI zmienia także obsługę klienta. Jak powiedział Omer Khan, założyciel i dyrektor generalny VividTech: „Dzisiejsze chat boty i wirtualni asystenci są w stanie uprościć jak nigdy dotąd obsługę klienta. Ponieważ wykorzystują uczenie się maszynowe, aby lepiej reagować na żądania użytkownika, interakcje te stają się jeszcze bardziej wydajne. ”

 

Handel elektroniczny (E-Commerce)

Szacuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat globalny e-handel osiągnie wartość około 5 bilionów dolarów. Wielu detalistów całkowicie przeniosie inwestycje z tradycyjnych sklepów do sklepów internetowych.

Fashion Nova wykorzystała moc zakupów online przez głównie media społecznościowe do wygenerowania setek milionów sprzedaży. Stworzyli nawet nowoczesny magazyn, który może szybciej wysyłać zamówienia. I pomimo, że na rynku pojawiają się  co raz bardziej wyspecjalizowani detaliści, to wydaje się, że gałąź ta wciąż dopiero się rozwija i każdy znajdzie w niej dla siebie miejsce.

 

Wszechstronne platformy cyfrowe 

W miarę jak firmy chcą oferować swoim klientom więcej usług i opcji, rośnie zapotrzebowanie na platformy typu „wszystko w jednym” do obsługi transakcji finansowych, bezpieczeństwa i potrzeb. Zarówno konsumenci, jak i właściciele firm doceniają możliwość osiągnięcia więcej niż jednego celu z określonym dostawcą, a te kompleksowe systemy zyskują popularność.

Walka o nowych klientów jest zawsze zacięta, a dostosowanie się do mimo wszystko zmieniającego się rynku konsumenckiego może być kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Ważne jest, aby wiedzieć, czego wymagają Twoi klienci i gdzie wydają swoje pieniądze. Dlatego każdy biznesmen powinien mieć na uwadze jakie czynniki mogą wpłynąć na rozwój firmy w nadchodzących latach.

 

Autor: PaG


Copyright ©2019 CleverPeople, All Rights Reserved.
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem