Czwartek, Kwiecień 15, 2021, 15:41

Kobiety od zawsze dbały o swój wygląd. Rozwój badań medycznych popchnął też rozwój kosmetologii.  Producenci urządzeń kosmetycznych prezentują, co raz to nowe, skuteczne metody radzenia sobie z mankamentami urody. Zakup profesjonalnego sprzętu to duży koszt, wymaga on też profesjonalnej obsługi, stąd potrzeba powstawania salonów kosmetycznych. W Polsce jest już takich salonów aż 15 tysięcy, więc konkurencja jest dość duża. Od małych salonów, które prowadzone są, jako jednoosobowe działalności po całkiem dużo oferujące pełną gamę zabiegów upiększających. Na sukces salonu wpływa sporo czynników. O tym porozmawiam dzisiaj z właścicielką jednego z warszawskich salonów piękności, który zyskuje coraz większość popularność  Health&BeautySpa Magdalena Ćwikło.

 

na zdjęciu Magdalena Ćwikło

 

Pani Magdo, skąd pomysł żeby otworzyć salon kosmetyczny?

   Salon kosmetyczny to było moje marzenie! Zaczynałam od pracy w salonie, jako pracownik. To był czas, który poświęciłam na podnoszenie swoich kwalifikacji.  Od kursów stylizacji paznokci, przez moją ulubioną podologię, po kursy z zakresu obsługi klienta. Firmę założyłam pod wpływem impulsu. Czułam się niedoceniana jako pracownik. W okresie wypowiedzenia organizowałam całą firmę.  Zaczęłam od spraw urzędowych i księgowości, w międzyczasie znalazłam lokal, a na końcu zajęłam się tym, co najważniejsze, czyli wyposażeniem salonu.  Sama zwoziłam potrzebne sprzęty z całej Polski. Nie wiem czy dzisiaj znalazłabym w sobie tyle motywacji i siły, żeby zaplanować i zrealizować tak duże i wymagające przedsięwzięcie. Firmę otworzyłam w listopadzie, jest to dość martwy okres dla branży beauty. Mimo to już w pierwszy dzień, na godzinę 10 miałam umówioną pierwszą klientkę. I z tym wiążę się dość zabawna historia, bo tego samego dnia, o ósmej jeszcze jeździłam po hurtowniach w poszukiwaniu odpowiednich taboretów, bo w całym zamieszaniu zapomniałam, że nie będę miała, na czym siedzieć podczas pracy. Wtedy przekuwałam negatywne emocje związane z etatem w zapał do pracy, dzisiaj mój entuzjazm jest podsycany przez zadowolenie moich klientów.  Firma jest dla mnie jak dziecko. W rozwój firmy angażują się także moje pracownice oraz cudowny narzeczony. To jak dzisiaj działa salon uważam za nasz wspólny sukces.

 

Z doświadczeń, o których Pani opowiada wynika, że gwarancją sukcesu salonu kosmetycznego jest pasja i zaangażowanie. A co jeszcze jest ważne?

  Pasja i zaangażowanie pomoże przezwyciężyć wszystkie trudności, ale to nie wystarczy. Podstawą jest wiedza, umiejętności, wysokiej jakości sprzęt oraz kosmetyki. W swoim salonie od początku dbam o jakość oferowanych usług.  Najważniejszy jest dobrze wykonany zabieg. Później dopiero jest miła obsługa oraz cena. Zabiegi trwają określony czas, nierzadko liczony już nie w kwadransach, ale godzinach, dlatego trzeba zadbać, aby klienci czuli się komfortowo. Podczas zabiegów nierzadko poprawiamy ich nastrój np. po kłótni z partnerem czy ciężkim dniu w pracy. Dlatego w tej pracy nieodzowne jest, żeby zwyczajnie lubić ludzi i być pozytywnie nastawionym do świata. Co do cen, to zawsze miałam z nimi problem. Kiedyś wydawało mi się, że ceny muszą być porównywalne z cenami konkurencji. Razem z doświadczeniem zrozumiałam, że jeżeli usługa jest na wysokim poziomie pod każdym względem, klient bez problemu zapłaci większą kwotę.

 

 

na zdjęciu: zespół Heath&BeautySpa Magdaleny Ćwikło - od lewej: Katarzyna Julikowska, Magdalena Ćwikło, Karolina Prachnio

 

Dobrze, ale czy to wszystko? Może miejsce, w jakim znajduje się salon ma znaczenie?

      Z doświadczenia wiem, że nie ma to większego znaczenia, chociaż bywa pomocne. Początkowo wynajmowałam 5m2 w salonie na uboczu i klienci nie mieli problemu z dojazdem. Nauczyłam się tego, że klienci nie przywiązują się do miejsca, ale do osoby. Dziś Health&Beauty SPA-Magdalena Ćwikło znajduje się w na pierwszym piętrze wolnostojącego budynku kliniki medycznej, na Warszawskich Bielanach, niedaleko ulicy Reymonta i Broniewskiego. To miejsce spowodowało, że firma rozkwitła.

 

Czy otwierając salon kosmetyczny możemy nastawić się na taki standardowy czas pracy, czyli 8-16?

      Godziny otwarcia muszą być dostosowane do godzin pracy klientów. Większość pracuje właśnie w tych godzinach 8-16, więc salon musi być otwarty dłużej, do 20, nawet 21. Nie tylko od poniedziałku do piątku, ale również w soboty. My jesteśmy niestandardowym salonem. Kochamy swoją pracę, więc jeśli jest takie zapotrzebowanie potrafimy pracować nawet do północy! Wszystko dla naszych klientów!

 

Skoro wiemy już, czego potrzebujemy, żeby otworzyć salon kosmetyczny, to skąd nasi klienci mogą dowiedzieć się o naszym salonie?

       Tutaj potrzebna jest reklama. Na początek Facebook i Instagram. Są darmowe, ale wymagają regularnej obsługi, publikowania przemyślanych treści. Z czasem, kiedy będziemy dysponować większym budżetem warto inwestować w reklamy w mediach oraz prasie, a także w płatne kampanie w mediach społecznościowych. Najlepszą reklamą jest marketing szeptany, czyli kiedy osoby zadowolone z naszych usług, polecają nas dalej.  Trzeba przekonać klientki, że właśnie nasz gabinet jest najlepszy. A chyba ten element tego biznesu jest najtrudniejszy. Dla utrzymania stałych klientów warto tworzyć promocje wewnętrzne. W moim salonie niedawno wprowadziłam kartę stałego klienta i cieszy się ona bardzo dużym zainteresowaniem.

 

Pani Magdo, w takim razie, już podsumowując to, co już zostało powiedziane, czy warto zakładać własny salon kosmetyczny?

               Salon kosmetyczny może przynosić spore dochody i sprawiać mnóstwo radości i spełnienia zawodowego. Trzeba jednak najpierw w niego zainwestować i dobrze przemyśleć zakres oferowanych usług. Przede wszystkim na start trzeba liczyć się z kosztami wynajęcia lokalu, jego urządzenia oraz zakupu niezbędnych urządzeń i kosmetyków. Ponadto trzeba znaleźć dobrych współpracowników, co w dzisiejszych czasach jest niełatwe.  Należy zacząć pomału, od kilku usług i potem stopniowo poszerzać ofertę. Ja gdybym miała cofnąć czas nie zmieniłabym nic. Mój salon jest spełnieniem moich marzeń. Cały czas się rozwijam, poszerzam ofertę i poszerzam też grono stałych klientów. Po prostu kocham swoją pracę!

Dziękujemy za rozmowę, a my jako redakcja szczerze polecamy to wyjątkowe miejsce, jakim jest Health&Beauty SPA Magdaleny Ćwikło. Szczegółowe informacje o salonie i usługach znajdziecie na www.hbspa.pl 

 


Copyright ©2019 CleverPeople, All Rights Reserved.
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem