Programowanie od wczesnych lat dziecięcych, bez użycia tableta, czy smartfona? – Tak! Jest taka zabawka – Cubetto

Dyskusja na temat dzieci i technologii zwykle prowadzi do negatywnych emocji.  Wielu rodziców ma uzasadnione obawy czy dawać maluchom smartfon lub tablet do zabawy, czy nie? Światowi naukowcy jednoznacznie wskazują, że do 4 roku życia dziecko w ogóle nie powinno korzystać z urządzeń mobilnych. A pomiędzy 4-10 rokiem życia powinna to być maksymalnie godzina dziennie.

Ale jak w takim razie rozwijać u dzieci inteligencję technologiczną i uczenie się programowania od najmłodszych lat bez użycia tableta, czy smartfona? – ciekawym rozwiązaniem jest (już bardzo popularny na zachodzie) drewniany robot – Cubetto firmy Primo.

Cubetto to zatwierdzona przez Montessori zabawka do nauki podstaw programowania dla dzieci w wieku przedszkolnym (3+). Jest to przyjazny, drewniany robot, który pozwala na naukę podstaw programowania i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia u najmłodszych. Taką alternatywę na używanie przez dzieci smartfonów i tabletów wprowadza właśnie na Polski rynek dystrybutor CK Mediator.

To pierwsza zabawka kodująca, która nie wymaga użycia żadnego urządzenia mobilnego. Została ona zaprojektowana z myślą o tym, aby każde dziecko już od najmłodszych lat mogło uczyć się podstaw programowania komputerowego, STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics) oraz inżynierii.

Cała technologia Cubetto została ukryta pod przyjemnym w dotyku drewnianym materiałem. Robot pełni funkcję przewodnika po świecie programowania, a kolorowe klocki funkcyjne są fizycznym odzwierciedleniem języka kodowania.

Różnorodność elementów dołączonych do zestawu (tablica, klocki funkcyjne, mapa oraz robot) pobudzają zaangażowanie dzieci w zabawę.

 

Co zawiera opakowanie?

1 x Cubetto – przyjazny robot, któremu należy wydawać polecenia o tym, gdzie i jak ma się poruszać.

1 x Łatwa w obsłudze płyta interfejsu, która wysyła robotowi polecenia. Jeśli chcesz, możesz myśleć o niej, jak o swojej klawiaturze.

16 x Klocków funkcyjnych – język programowania, którego możesz dotknąć i łączyć jednocześnie instruując swojego Cubetto.

1 x Instrukcja obsługi, zawierająca angażujące historie i kilka prostych kroków, które pokażą Ci jak rozpocząć zabawę.

1 x Mapa świata + Księga opowieści* do odkrywania świata z Cubetto. Twoja podróż z kodowaniem zaczyna się od fantastycznej przygody.

 

Jak to działa?

Robot Cubetto jest przewodnikiem dziecka po świecie kodowania. Klocki funkcyjne fizycznie odwzorowują język programowania. Różne kształty i kolory określają ich funkcje.

Aby napisać program wystarczy je połączyć. Umieść klocki na płycie interfejsu i naciśnij przycisk „Go”.

Dzieci prowadzą Cubetto przez serię plansz, map i opowiadań, ucząc się podstaw programowania i umiejętności logicznego myślenia bez użycia ekranu.

Dodatkowo mogą na planszy budować dowolne konstrukcje (przeszkody, mosty, garaże) z innych swoich ulubionych zabawek, np. LEGO, DUPLO, klocki „wafle”. Jedynym ograniczeniem jest ich wyobraźnia.

 

Nagrody i recenzje

W 2017 roku Cubetto uzyskał tytuł najwyżej crowdfundingowo dotowanego projektu edukacyjno- technicznego w historii Kickstartera. Projekt uzbierał 2 400 000 $ od ponad 10 000 sponsorów.

Innowacyjny design oraz podejście do nauczania STEM pozwoliły mu uzyskać ponad 20 międzynarodowych nagród w dziedzinach takich jak: design, kreatywność, edukacja oraz parenting.

W 2016 roku Cubetto zostało nazwane wielkim wynalazkiem tygodnia magazynu TIME, a jego twórca – Filippo Yacob trafił na listę 30 przed 30tką wyróżnionych za przedsiębiorczość społeczną magazynu Forbes.

Cubetto pojawił się w ponad 200 obszernych publikacjach online i drukowanych od magazynu WIRED przez New York Times po Vogue.

Jak zapowiada dystrybutor zabawka ta kosztować ma około 900 zł, zatem nie będzie należeć do najtańszych. Jednak tablet, czy smartfon wcale nie kosztują mniej, może zatem warto zainwestować w ten produkt? Decyzja oczywiście należy do rodzica.

 

Autor: PaG

Przewiń do góry